Autora: Mike Robinson
Anonim
Vaig córrer una marató a l’Antàrtida! - Estil De Vida

Content

No sóc un esportista professional. Tot i que vaig créixer actiu i vaig remar a l'institut, vaig rebutjar una beca de rem per a la universitat perquè pensava que era massa dur. Però durant un semestre universitari a l'estranger a Sydney, Austràlia, vaig descobrir una cosa que em va agradar molt: córrer. Era una manera de veure una ciutat i era la primera vegada que pensava córrer com a "divertit". Combinava una sensació d’exploració i exercici.

Però durant un temps, córrer era només un entrenament: vaig rondar uns quatre o cinc quilòmetres unes quantes vegades a la setmana. Després, el 2008, vaig començar a treballar a l’Hospital General de Massachusetts a Boston, Massachusetts, i vaig ajudar a organitzar un sopar la nit anterior a la Marató de Boston. L'energia que envoltava tota l'experiència va ser aclaparadora. Recordo haver pensat: "He de fer això". Mai abans no havia fet una cursa, però vaig pensar que, amb l’entrenament, podia fer-ho!

I ho vaig fer. Córrer la Marató de Boston va ser absolutament increïble: és tot el que s'ha pensat. El vaig executar l'any 2010, i després de nou el 2011 i el 2012. Però si bé havia dirigit un pocs maratons, la meva germana, Taylor, tenia un altre objectiu: córrer pels set continents. Va ser aleshores quan vam trobar la Marató de l'Antàrtida, una cursa en una illa al costat del continent principal anomenada Illa del Rei Jordi. El problema: hi havia una llista d’espera de quatre anys.

Tot i així, vam acabar d’arribar un any abans del previst, al març del 2015. El nombre de turistes a l’Antàrtida es limita cada any, normalment a un vaixell amb 100 passatgers. Així que vam començar a esbrinar-ho tot, des dels passaports i les taxes de reciprocitat fins a què hem d'empaquetar (unes bones sabatilles de trail running; ulleres de sol que poguessin protegir de la pluja gelada i l'enlluernament intens; roba d'abric i paravent). El pla: passeu 10 nits en un vaixell de recerca modernitzat amb uns 100 corredors més. En total, va costar uns 10.000 dòlars per persona. Quan el vam reservar, vaig pensar: "Això és així molt de diners!" Però vaig començar a guardar 200 dòlars per xec de pagament i va augmentar sorprenentment ràpidament.

Primeres vistes de l'Antàrtida

Quan vam veure per primera vegada el continent antàrtic, era exactament el que havíem imaginat: geganteres glaceres muntanyoses que caien al mar i pingüins i foques a tot arreu.

No obstant això, molts països tenen bases d’investigació a l’illa King George, de manera que en realitat no sembla un llibre de text sobre l’Antàrtida. Era verd i fang, amb una mica de neu. (La cursa se celebra allà perquè els corredors tinguin accés als serveis d’emergència.)

També hi havia peculiaritats molt diferents el dia de la cursa. Per una banda, havíem de portar la nostra pròpia aigua embotellada a l’illa. I pel que fa als suplements nutricionals i aperitius, no vam poder portar res que tingués un embolcall que pogués volar; els havíem de posar a la butxaca o en un recipient de plàstic per portar. L’altra cosa estranya: la situació del vàter. Hi havia una tenda amb una galleda a la línia de sortida / meta. Els organitzadors de les carreres són molt estrictes a l'hora de tirar endavant i fer pipí al costat de la carretera, això és un gran no-no. Si heu d’anar-hi, aneu al cub.

La nit abans de la cursa, havíem de desinfectar totes les nostres coses; no es pot portar res que no sigui autòcton de l’Antàrtida, com ara fruits secs o llavors que es puguin agafar a les sabatilles, perquè els investigadors i els conservacionistes no volen desordenar l’ecosistema. Vam haver de posar-nos tot el nostre equip de carrera al vaixell i després el personal de l'expedició ens va donar grans vestits de neoprè vermells per posar-nos per sobre de tot el nostre equip de córrer, per protegir-nos de l'esprai del mar gelat al zodiac, o vaixell inflable, anar a la costa.

La carrera mateixa

La cursa va ser el 9 de març, durant la temporada estival de l'Antàrtida, la temperatura era d'uns 30 graus Fahrenheit. Això va ser realment més càlid que quan havia estat entrenant a Boston! Era el vent que havíem de vigilar. Em va semblar 10 graus; et va fer mal a la cara.

Però la marató de l’Antàrtida no té gaire ventures. Arribes al corral inicial, et poses les coses i te’n vas. Tampoc no queda gaire temps; fa fred! Per cert, de les 100 persones que corrien, només unes 10 persones realment competien de manera competitiva. La majoria de nosaltres només estàvem fent això per dir que vam fer una marató a l’Antàrtida. I els organitzadors de la marató ens van advertir que esperàvem que el nostre temps fos aproximadament una hora més lent que el vostre temps normal de marató, ateses les condicions extremes, des del fred fins al recorregut sense asfaltar.

Només tenia previst fer la mitja marató, però un cop allà, vaig decidir anar a la plena. En lloc d’un camí recte amb línies d’inici i d’arribada separades, el recorregut era de sis llaçades de 4,3 quilòmetres de camins de terra molt accidentats amb un munt de curts turons. Al principi, vaig pensar que els bucles serien terribles. Una marató a voltes? Però va acabar sent genial, perquè les mateixes 100 persones amb les quals acabes de passar una setmana en un vaixell s'estaven animant mútuament mentre passaven. Vaig decidir pujar tots els turons per no esgotar-me i córrer per les baixades i els plans. Navegar per aquest terreny va ser, amb diferència, la part més difícil. Però, sincerament, en termes d’esforç físic, l’Antàrtida era més fàcil que Boston.

Creuant la meta

L'acabat va semblar bastant sorprenent. Va ser ràpid: creus la línia de meta, aconsegueixes la medalla, canvies i arribes al vaixell. La hipotèrmia es pot instal·lar molt ràpidament si estàs suat i humit, gràcies al vent gelat i l'esprai del mar. Però, tot i que va ser ràpid, va ser memorable; així que a diferència de qualsevol altra raça.

És possible que aquesta cursa no sigui una cosa per sempre. Els organitzadors de viatges i el personal de l’expedició van ser prudents amb els turistes de l’illa, i les restriccions i els esforços de conservació poden dificultar, si no impossible, anar-hi en el futur. Marathon Tours també s’ha esgotat fins al 2017. Els dic a tothom: "Vés ara! Reserva el teu viatge!" Perquè potser no tindreu més oportunitat.

Revisió de

Publicitat

Mirada

Quan prendre medicaments per a l’anèmia

El remei contra l’anèmia e pre criuen quan el valor de l’hemoglobina ón inferior al valor de referència, com ara l’hemoglobina inferior a 12 g / dl en le done i inferior a 13 g / dl en ...
Principals símptomes d'endometriosi a l'intestí, la bufeta i els ovaris

L’endometrio i é una índrome molt doloro a en què el teixit que recobreix l’úter, conegut com a endometri, creix en altre lloc de l’abdomen, com ara ovari , bufeta o inte tin , per...